امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این سری مقالات سعی در آموزش محیط کاربری نرم افزار یونیتی داریم. با دقت به رابط کاربری ویرایشگر یونیتی نگاه کنید و خودتان را به آن عادت دهید. پنجره اصلی ویرایشگر با چند پنجره ی دیگر پر شده که نما یا منظر یا View می نامند. چندین نما در یونیتی وجود دارد که همه دارای هدف مشخصی هستند که هر کدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

نمای Project

در این نما شما قادر به مدیریت و دسترسی به  asset که متعلق به پروژه شما می باشد هستید.


در قاب سمت چپ مرورگر ساختار پوشه های پروژه به صورت لیست سلسله مراتبی نشان داده می شود. وقتی پوشه ای از لیست را با کلیک کردن انتخاب می کنید ، محتویاتش در قاب سمت راست نشان داده می شود. { دارایی های فردی } به صورت آیکن که نشا دهنده نوع فایل هست ( ازقبیل اسکریپت ،  متریال ، زیر شاخه و غیره ) نشان داده می شوند. آیکن ها بوسیله دکمه لغزنده زیر قاب تغییر اندازه می دهند ، اگر دکمه لغزنده به انتهای سمت چپ حرکت کند آنها بوسیله لیست سلسله مراتبی جایگزین خواهند شد . فضای سمت چپ دکمه لغزنده موارد انتخاب شده ی جاری را نشان می دهد ، شامل مسیر منتهی به آن فایل اگر عملیات جستجوی فایل در حال انجام باشد.
در بالای لیست ساختار پروژه ، بخش  Favorites (علاقه مندیها ) قرار دارد یعنی جایی که شما می توانید چیزهایی که اخیرا استفاده کردید را برای راحتی بیشتر دم دست داشته باشید. شما می توانید چیزها را از لیست ساختار پروژه به Favorites بکشید و همچنین نتایج جستجو را اینجا ذخیره کنید ( در مبحث جستجو اطلاعات بیشتری در این مورد خواهید خواند )

در بالای قاب ، تنها breadcrumb trail وجود دارد که مسیر منتهی به پوشه جاری که دیده شده را نشان می دهد. برای راهیابی آسان به محیط پوشه سلسله مراتبی ، عناصر جداگانه از دنباله ی مسیر نشان داده شده می توانند کلیک شوند . هنگام جستجو ، این میله برای نشان دادن ناحیه ی مورد جستجو تغییر می کند ( پوشه asset ریشه ، پوشه های انتخاب شده یا فروشگاه asset ) همراه با میزان تخفیف و پرداخت در فروشگاه ، با یک خط مورب جدا شده.

اگر لازم نیستند گزینه ای در بخش General از پنجره ی Unity Preferences برای نمایش تعداد ضربه های Asset Store وجود دارد.

در طول لبه ی بالایی پنجره ، میله ابزار مرورگر وجود دارد

در سمت چپ میله ابزار ، منوی Create اجازه اضافه کردن asset و زیر پوشه به پوشه ی جاری را می دهد. در سمت راست آن تنظیمات ابزار برای جستجوی asset در پروژه شما وجود دارد.
منوی پنجره گزینه هایی برای سوئیچ به نسخه ی تک ستونه از منظر پروژه فراهم می کند. اساسا لیست ساختار سلسله مراتبی بدون منظره ی آیکون ها. آیکن قفل بعد از منو شما را قادر به نگه داشتن محتوای جاری منظره ( جلوی تغییرشان را با اتفاقات جای دیگر می گیرد ) به نحوی مشابه با قفل Inspector .

اصطلاحات این مقاله

asset= دارایی - هر نوع دارایی فنی یا هنری که در جریان ساخت بازی ایجاد و استفاده می شود

Create= ساختن - ایجاد کردن