امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست


 در این مبحث با نوار ابزار و نمای صحنه و چگونگی کنترل اشیا در نمای صحنه آشنا خواهید شد.

نوار ابزار شامل پنج کنترل اصلی است.

نمای صحنه

نمای صحنه ، sandbox بازی تعاملی شماست. شما از نمای صحنه برای انتخاب و موقعیت یابی محیط ها ، بازیکن ها ، دوربین ، دشمن ها ، و تمام اشیای موجود در بازی استفاده خواهید کرد.مانور و دستکاری اشیا در نمای صحنه از مهمترین کارها در یونیتی است ، پس مهم خواهد بود که این کار سریعا قابل انجام باشد. برای این منظور ، یونیتی کلید های لغزشی برای معمول ترین اعمال فراهم کرده است.

هدایت نمای صحنه

برای جزئیات بیشتر درباره هدایت نمای صحنه ، Scene View Navigation را ببینید. در این قسمت مرور مختصری بر ملزومات هدایت نمای صحنه داریم :

  • دکمه راست موس را برای ورود به حالت Flythrough نگه دارید. این کار باعث تبدیل نشانگر موس و کلید های WSAD ( به علاوه Q و E برای بالا و پایین رفتن ) به هدایتگر فوری نمای اول شخص می شود.
  • هر شی در بازی را که انتخاب کنید و کلید F را فشار دهید. این کار نمای صحنه و نقطه محوری ( تکیه گاه ) را روی مورد انتخاب شده در مرکزیت قرار خواهد داد.
  • از کلید های جهت نمای روی صفحه کلید برای گردش بر محور X یا Z استفاده می شود.
  • نگه داشتن دکمه Alt و کلیک چپ کردن و کشیدن ، برای گرداندن دوربین به دور نقطه تکیه گاه جاری است.
  • نگه داشتن دکمه Alt و کلیک وسط موس و کشیدن ، برای کشیدن دوربین نمای صحنه به اطراف است.
  • نگه داشتن دکمه Alt و کلیک راست کردن و کشیدن ، برای زوم کردن نمای صحنه است. این کار شبیه اسکرول کردن با ماوس است.

شما ممکن است از ابزار دست ( Hand Tool ) استفاده کنید ( میانبر Q ) ، مخصوصا اگر وقتی ابزار دست را انتخاب کرده اید از یک کلید موس استفاده می کنید.

 

کلیک کردن و کشیدن برای کشاندن دوربین به اطراف.

 

نگه داشتن Alt و کلیک کردن و کشیدن برای دور زدن دوربین به دور نقطه تکیه گاه جاری.

 

نگه داشتن CTRL و کلیک کردن و کشیدن برای زوم کردن دوربین.

در گوشه ی بالا سمت راست از نمای صحنه Scene Gizmo وجود دارد. کارش نمایش سمت و سوی صحنه ی جاری دوربین است و به شما اجازه تغییر و تعریف سریع زاویه نما را می دهد.

 

هر کدام از بازو های رنگی Gizmo بر محورهای مختصات منطبق است. می توانید روی هر کدام از بازو ها برای تنظیم دوربین به نمای اورتوگرافیک ( پرسپکتیو آزاد ) به دنبال محور مربوطه کلیک کنید. می تواید روی عبارت زیر Gizmo برای سوئیچ بین حالت پرسپکتیو و ایزومتریک کلیک کنید. هنگامی که در حالت ایزومتریک هستید ، می توانید برای چرخیدن صحنه کلیک راست کنید و بکشید ، و برای جابجایی دوربین ، Alt و کلید وسط موس را بگیرید و بکشید .

به یاد داشته باشید که Gizmo وقتی نما در حالت 2D است ناپیدید می گردد ، زیرا نمای همیشه مستقیما در صفحه X Y  است.

تثبیت موقعیت Game Object ها ( Game Object )

برای جزئیات کامل درباره ی تثبیت موقعیت اشیای بازی در صحنه Positioning Game Objects را ببینید. در اینجا یک مرور کلی بر موارد ضروری وجود دارد:

وقتی بازی تان را می سازید ، اشیای مختلف زیادی را در دنیای بازی تان قرار می دهید. برای انجام این کار Transform Tools ( ابزار جابجایی ) در نوار ابزار را برای حرکت ، چرخش و مقیاس بندی تک تک Game Object ها استفاده کنید. هر کدام Gizmo مربوط به خودشان دارند که به دور GameObject   در نمای صحنه پدیدار می شود. می توانید از ماوس استفاده کنید و هر محور Gizmo را برای تغییر جابجایی مولفه یا GameObject   دستکاری کنید ، یا می توانید مستقیما مقدار عددی را در Transform Component  در Inspector ( کنترلر ) بنویسید.

 انتقال ، چرخش ، و مقیاس باندی اشیای بازی در یونیتی

میله کنترل نمای صحنه

نوار کنترل نمای صحنه

میله کنترل نماس صحنه اجازه دیدن صحنه در حالات دید مختلف را می دهد – بافت های ، مشبک سیمی RGB ، Overdraw و بسیاری دیگر. همچنین شما را قادر به دیدن ( و شنیدن ) نورهای درون بازی ، عناصر بازی و صدای در نمای صحنه می کند. برای جزئیات کامل به View Modes مراجعه کنید.