امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 
ساخت script در unity

ایجاد و استفاده از اسکریپت ها

این مقاله به نحوه ی ساخت یک فایل Script در موتور بازی سازی Unity می پردازد. ار آنجا که قصد داریم در کنار آموزش اسکریپت نویسی یونیتی با لغات و اصطلاحات هر بخش آشنا شوید ، در پایان مقاله بخشی به لغات و اصطلاحات مقاله اختصاص داده شده است

 

رفتار اشیا بازی توسط مولفه هایی که به آنها متصل شده کنترل میشود. گرچه مولفه های توکار یونیتی می توانند بسیار متنوع و کارا باشند ، ولی به زودی خواهید فهمید که احتیاج دارید فراتر از چیزی که این اسکریپت ها فراهم می کنن بروید تا بتوانید ویژگی های را که روند بازی می خواید پیاده کنید. یونیتی به شما اجازه ی ساخت مولفه هایی را با استفاده از اسکریپت ها میدهد. این ویژگی دست شما را برای اجرای رخداد های بازی ، تعریف خصوصیات مولفه در طول زمان و پاسخ به ورودی های کاربر به هر روشی که دوست داری باز می گذارد

یونیتی به صورت ذاتی این سه زبان برنامه نویسی رو پشتیبانی می کنه :

  • C# ( سی شارپ تلفظ میشود ) ، زبان استاندارد صنعتی شبیه به JAVA و C++
  • UnityScript زبان طراحی شده مخصوصا برای استفاده با Unity و مدلسازی شده بر اساس JavaScript
  • Boo یک زبان .NET شبیه با نوشتار زبان Python

علاوه بر این ها ، بسیاری از زبان های .NET دیگر می توانند به همراه Unity استفاده شوند به شرطی که با DLL سازگار کامپایل شوند. برای جزئیات بیشتر این صفحه رو ببینید.
یادگیری هنر برنامه نویسی و استفاده از این زبان های دقیق فراتر از بحث این مقدمه هست. با این حال ، کتاب ها ، خود آموز ها و بسیاری منابع دیگه هست که برنامه نویسی با یونیتی را یاد میدهند

ساخت اسکریپت ها

بر خلاف بیشتر asset ها ، اسکریپت ها معمولا مستقیما در داخل یونیتی ایجاد میشوند. برای این کار می توانید از منوی Create در بالای سمت چپ پنل Project یا با انتخاب Create > C# Script  ( یا JavaScript/Boo script ) از منوی اصلی یک اسکریپت جدید بسازید. اسکریپت جدید در هر پوشه ای که در پنل Project انتخاب کرده باشید ساخته خواهد شد. نام فایل اسکریپت جدید انتخاب شده ، بنابراین برایش یک اسم جدید بگذارید. بهتر است که همین جا برای اسکریپت جدید یک نام وارد کنید تا اینکه بعدا این کار را بکنید. اسمی که ایجاد کردید ، همونطور که در ادامه توضیح داده خواهد شد برای ایجاد متن اولیه درون فایل استفاده خواهد شد

اصطلاحات مورد استفاده در این مقاله :

GameObject = اشیاء مجود در بازی

Component = مولفه

built-in Component = مولفه ی توکار

script = اسکریپت

gameplay = روند بازی

event =رخداد

asset = دارایی / هر نوع دارایی فنی یا هنری که در جریان ساخت بازی استفاده می شود