امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در قسمت قبل با آناتومی فایل های اسکریپت آشنا شدید. در این قسمت با معرفی متغیر ها و کلیاتی درباره چگونگی کنترل اشیا با این متغیر ها آشنا خواهید شد

آناتومی اسکریپت نویسی یونیتی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در قسمت قبل با نحوه ی ایجاد فایل اسکریپت در یونیتی و زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در یونیتی آشنا شدید. در این قسمت با آناتومی یک فایل Script در Unity آشنا خواهید شد و با وظیفه ی توابع Start و Update آشنا خواهید شد.

ایجاد اسکریپت در یونیتی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال

ایجاد و استفاده از اسکریپت ها

این مقاله به نحوه ی ساخت یک فایل Script در موتور بازی سازی Unity می پردازد. ار آنجا که قصد داریم در کنار آموزش اسکریپت نویسی یونیتی با لغات و اصطلاحات هر بخش آشنا شوید ، در پایان مقاله بخشی به لغات و اصطلاحات مقاله اختصاص داده شده است

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

اسکریپت نویسی چیست ؟

اسکریپت نویسی یک جز اساسی در تمام بازی هاست. حتی یک بازی ساده نیز نیاز به اسکریپت نویسی برای واکنش به ورودی که از طرف بازیکن میاد و ترکیب رخداد ها در روند بازی برای زمانی که باید اتفاق بی افتند دارد. به غیر از این ، اسکریپت ها می توانند برای خلق جلوه های تصویری ، کنترل رفتار های فیزیکی اشیا یا حتی پیاده سازی سیستم هوش مصنوعی مورد نظر برای شخصیت ها در بازی استفاده شوند.

اسکریپت نویسی مهارتی هست که به وقت و تلاش کمی برای یادگیری نیاز دارد؛ هدف از این بخش این نیست که به شما اسکریپت نویسی یاد دهد بلکه مفاهیم اصلی مورد نیاز اسکریپت نویسی را توضیح می دهد.

در مقاله بعدی درباره ایجاد و استفاده از اسکریپت ها خواهید خواند